Groepsles informatie

Power

Wat is Power?
Power is een zeer effectieve groepstraining waarbij je gebruik maakt van een halter met gewichten. De zwaarte van de gewichten wordt aangepast aan jouw wensen. Power is ideaal als je wilt werken aan je hele lichaam. Je voelt je fitter en krijgt meer energie & kracht.

Is Power iets voor mij?
Power is uitermate geschikt voor iedereen die doelgericht wil trainen: effectief spieren verstevigen, conditie en gezondheid verbeteren en een goed gevoel is met Power binnen handbereik. Geschikt voor iedereen: vrouwen en mannen, beginners en gevorderden, jong en oud.

Hoe ziet een Power les eruit?
De trainer, de muziek en de enorme afwisseling in het programma zorgen iedere week voor een optimale workout. Voor iedere spiergroep nemen we een apart muzieknummer en doe je verschillende fitnessoefeningen met een halter met gewichten. Op deze wijze ontstaat er een uitgebalanceerde training waarbij je hele lichaam aan bod komt: benen, billen, rug, borst, armen (biceps, triceps), schouders en buik.

Cycle 

Wat is Cycle?
Cycle is een indoor fietsprogramma voor iedereen die wil afslanken en wil werken aan de conditie. Het is een van onze populairste programma's. We zijn ermee groot gebracht en het is heerlijk: fietsen. Snel resultaat is mogelijk met dit programma dankzij de hoge mate van vetverbranding. Heerlijke muziek zorgt voor extra energie tijdens de uitdagende training.

 

Is Cycle iets voor mij?
Cycle is voor iedereen die doelgericht wil trainen en wil werken aan een topconditie. De coach motiveert je om iedere week het maximale uit jezelf te halen en een tandje meer te geven. Jong, oud, man, vrouw, beginner, gevorderd: iedereen in de groep werkt aan een eigen doelstelling.

Hoe ziet een Cycle les eruit?

De les zit boordevol energieke, afwisselende muziek die je uitdaagt om snel te bewegen. De hele les word je meegenomen op een fietsroute over bergen en dalen. De coach en de oefeningen tijdens het programma zorgen iedere week voor een optimale ontspanning en inspanning. Je geniet van de muziek en werkt ondertussen keihard aan een gezonder en fitter lichaam.

 
Yoga 

Wat is Yoga?

Binnen ons centrum worden twee vormen van yoga aangeboden. Balance Yoga en Hatha Yoga. Met beide vormen werk je aan lichaam en geest. Fitheid is veel meer dan fysiek sterk zijn, ook je geest moet in conditie zijn. Deze oude culturen leven naar het begrip balans. Hoe vind je de juiste verhouding tussen inspanning en ontspanning? Yoga biedt de oplossing.

 

Is Yoga iets voor mij?

Yoga is geschikt voor een brede doelgroep ongeacht leeftijd, niveau en geslacht. Wanneer je gezond bent, helpt Yoga je om fit te worden. Als jij op zoek bent naar balans in je leven, dan helpt Yoga je daar zeker bij.

 

Hoe ziet en Yoga les eruit?

Ontspanning en inspanning wisselen elkaar af. De oefeningen hebben als doel de spieren sterker en langer te maken, maar geven je toch een ontspannen gevoel. Hatha Yoga is een les zonder muziek waarbij het accent ligt op de beheersing van lichaam en geest. Je leert je hoofd helemaal leegmaken.

 

 

Balance Yoga

Wat is Balance Yoga?
Balance Yoga is een les op muziek waarbij het accent meer ligt op de ontspanning. Doordat oefeningen iedere les terug komen, is het snel op te pakken. Met beide vormen verlaat je de les met een leeg hoofd, een gezond lichaam en nieuwe energie. 

 

  

Xcore

Wat is Xcore?

Xcore is een high intensity workout waarbij wordt getraind met gebruik van een XCO-trainer (aluminium buis met grit). De XCO-trainer geeft bij het begin en het einde van iedere beweging een aanvullende belasting op de spieren in het lichaam. Dit is de manier om aan jouw core en conditie te werken.

 

Is Xcore iets voor mij?

Xcore is voor iedereen! De bewegingen zijn simpel maar uitdagend en dankzij de motiverende muziek nooit saai. Bovendien worden er tijdens de lessen verschillende niveaus aangeboden, waardoor je op je eigen niveau kan trainen.

 

Hoe ziet een Xcore les eruit?

Tijdens een XCORE workout doe je talloze dynamische oefeningen. Je traint optimaal jouw core, conditie, spieren en bindweefsel en verbruikt een hoog aantal calorieën. De workout duurt slechts 45 minuten en daarvan wordt iedere minuut maximaal benut. Door de verslavende mix van de laatste muziekhits, vliegen deze 45 minuten voorbij. 

 

KrossKick

Wat is KrossKick?
KrossKick is een effectief trainingsprogramma van 30 minuten gericht op explosieve training. KrossKick is een circuittraining bestaande uit zowel kracht- als kickboxonderdelen. Binnen de training worden dynamische stoot- en traptechnieken afgewisseld met krachtoefeningen. KrossKick is dus veel meer dan alleen bewegen: je gaat net dat beetje verder en verlegd je grenzen.

Is KrossKick iets voor mij?
KrossKick is voor iedereen die doelgericht wil werken aan een fysieke en mentale training. Tijdens de intensieve les wordt het maximale uit jezelf gehaald, maar jij bepaalt je eigen grenzen. Iedereen werkt aan een eigen doelstelling met KrossKick.

 

Hoe ziet de KrossKick eruit?
De KrossKick kenmerkt zich door haar explosieve karakter. Iedere oefening uit het circuit wordt 2 maal 30 seconden maximaal uitgevoerd, waarbij alles eruit wordt gehaald wat erin zit. De trainer daagt je uit om net dat beetje extra te geven om zo je eigen grenzen, zowel fysiek als mentaal, te verleggen. Na de les voel je je trots, moe en zeer voldaan.


Buikcore
 

Wat is BuikCore?

BuikCore is een efficiënte workout om in slechts 15 minuten op een snelle én verantwoorde manier je kernspieren te trainen. Je buik en rug worden strakker en sterker. Functioneel trainen staat centraal in deze les. Samen trainen, focus op de core en een hoge intensiteit zorgen voor een snel effect. 

Is BuikCore iets voor mij?
Buikcore kan door iedereen worden gedaan op eigen niveau. Het versterken van je core brengt je lichaam mooi in shape. Maar het doet veel meer voor je: je bevordert ook je balans en voorkomt blessures. Zo verbeter je met deze workout jouw lichamelijke gezondheid.
Hoe ziet een BuikCore les eruit?
Je traint spieren uit het centrum van het lichaam (de Core). Met BuikCore train je de buik en rug intensief. Door minimaal tweemaal in de week te trainen zie ga je resultaat zien. Buikcore is een uitdagende les met veel afwisseling, waarbij doorzettingsvermogen nodig is.


BBB (billen, benen, buik) 

 

Wat is BBB?

BBB is een les van 45 minuten gericht op de billen-, benen- en buikzone. Met een breed scala aan oefeningen uitgevoerd op geweldige muziek van toen en nu is iedere les weer een nieuwe uitdaging. Je werkt op plezierige wijze aan je coördinatie, snelheid, beweeglijkheid, hart- en longconditie en kracht. 

 

Is BBB iets voor mij?
BBB is voor iedereen toegankelijk die op een plezierige en gevarieerde wijze wil werken aan zijn of haar fitheid. Je hoeft niet topfit te zijn om te beginnen, wel mobiel. BBB is een ideaal programma om jouw persoonlijke fitheid naar een hoger niveau te brengen en de billen, benen en buik strakker te maken.

 

Hoe ziet een BBB les eruit?

Een BBB les is zeer afwisselend doordat iedere oefening weer anders is. De ene helft is een cardiogericht deel met aerobische moves, die jouw hartslag doen stijgen. De andere helft bestaat uit krachtoefeningen. Hiervoor gebruik je jouw eigen lichaamsgewicht en evt. gewichten, step, tube, etc. De muziek en de instructeur zorgen ervoor dat je gemotiveerd wordt om jezelf, voor meer dan 100%, in te zetten voor iedere oefening. Maar natuurlijk bepaal je zelf hoe ver je gaat. Na de les voel je jezelf fit en energiek.


Zumba

 

Wat is Zumba?
Zumba is een simpele en heel aanstekelijke dans workout met moves uit verscheidene latin dansstijlen. Het voelt als een avondje uit met je vrienden. Je swingt op de dansvloer. Een perfecte training om vet te verbranden, strakkere spieren te krijgen en je conditie te verbeteren. Dat sporten een feest kan zijn, bewijst Zumba.


Is Zumba iets voor mij?

Ben je opzoek naar een swingende en volledige workout? Dan is Zumba wat voor jou! Als je eenmaal de feestelijke workoutsfeer hebt geproefd, wil je niet anders meer. Vanwege de laagdrempeligheid is Zumba geschikt voor iedereen die van dansen houdt.

 

Hoe ziet een Zumba les eruit?
De opzwepende beats zorgen ervoor dat je lekker mee wilt dansen. Zo wordt de intensiteit steeds hoger. Iedereen heeft plezier op de dansvloer en daardoor heb je niet in de gaten dat je effectief werkt aan je lichaam. Vol nieuwe energie ga je weer naar huis.

 

Hardlopen

Wat is Hardlopen?                                                                                                                     

Leren hardlopen is niet “alles of niets”, maar een leerproces waarbij het lichaam went aan beweging.

In die zin lijkt leren hardlopen op veel processen in het menselijk bestaan en heeft het dan ook een positief effect op andere domeinen van het leven.

Hardlopen onder supervisie is een methode om d.m.v. individuele coaching, de vaardigheid aan te leren om enkele keren per week minimaal een half uur ontspannen te kunnen hardlopen.

Is hardlopen iets voor mij?

Voor niet-sporters en mensen met weinig hardloop ervaring kan het een behoorlijke uitdaging zijn om aan een hardlooptraining te beginnen. Factoren als onervarenheid, overgewicht, lage fitheid, hoge bloeddruk en het al dan niet hebben van chronische aandoeningen kan iemand het gevoel geven dat hij/zij gewoonweg niet geschikt is voor hardlopen. Vaak is dit echter niet het geval.

Hoe ziet een hardloop les eruit?

Een hardlooptraining bestaat uit een warming-up inclusief loopscholing, dan volgt de kerntraining bestaande uit verschillende intervallen en met een cooling down wordt de training afgesloten. De kerntraining werkt iedereen op zijn / haar eigen niveau af. In de warming-up en cooling-down doet wel iedereen hetzelfde.